Seminář analýzy zákazníků v e-commerce

Říká se, že pro úspěch v e-commerce stačí vyřešit „jednoduchý“ problém: rozpoznat ty správné zákazníky a produkty a investovat do nich víc než do ostatních. Naučte se tento problém řešit RFM analýzou, která se již desítky let osvědčuje v direct marketingu.

Základní fakta o školení

Název: Seminář analýzy zákazníků v e-commerce
Cena: 4 200 Kč + DPH
Místo: školicí centrum EDU 2000, Oldřichova 49, Praha 2
Účastníků: maximálně 12
Rozsah: 1 den, tj. asi 8 hodin s přestávkou na oběd
Termín: otevřený (hlaste se, pak se domluvíme)

Co se na semináři naučíte

Stručně řečeno, naučíte se:

  • rozpoznat své nejlepší zákazníky a pečovat o ně tak, aby jimi zůstali,
  • minimalizovat odliv zákazníků ke konkurenci,
  • znovuoživit zákazníky, kteří u vás již přestali nakupovat.

Nečekejte ovšem teoretické školení, kde budete jen sedět a poslouchat. Lektor vám sice na úvod vysvětlí základy modelu RFM (recency, frequency, monetary value) a celým seminářem vás provede, ale hodně práce zbude i na vás. Očekáváme, že se zapojíte do diskuse a uplatníte v ní vše, co víte o svých zákaznících, vhled do jejich nákupního chování, znalost prodávaného sortimentu apod.

Po semináři budete schopni lépe:

  • zhodnotit dosavadní vývoj, aktuální stav a perspektivu vašeho obchodu,
  • plánovat a vyhodnocovat marketingové strategie a reklamní kampaně,
  • segmentovat zákazníky pro účely e-mailového marketingu a retargetingu,
  • cílit interní promo akce.

Pro koho je seminář vhodný

Seminář je určen provozovatelům, marketérům a analytikům e-shopů s vyšším podílem častěji se vracejících zákazníků, tedy například obchodů se spotřebním materiálem, sportovním zbožím, potravinami či nápoji, dětským zbožím, kosmetikou, spotřebním zbožím pro domácnost apod. Nevhodný je pro obchody, kterým se z povahy sortimentu vracejí zákazníci až po několika letech nebo vůbec.

Nejvíc si ze semináře odnesete v případě, že váš obchod funguje již několik let a máte k dispozici historii objednávek řádově alespoň stovek až tisíců jednoznačně identifikovaných zákazníků. Pokud taková data nemáte, získáte jen teoretické znalosti, které si zatím nevyzkoušíte v praxi.

Předpokládáme, že účastník semináře již

  • umí pracovat s Google Analytics včetně uživatelských dimenzí (custom dimensions),
  • ovládá Excel nebo podobný nástroj pro analýzu dat,
  • orientuje se v databázi svého e-shopu a dokáže z ní získat potřebná data

Kdo seminář vede

Seminář vede Marek Prokop, kterého nejspíš znáte z jiných jeho školení a přednášek. Analýze zákazníků se do určité míry věnoval vždy, ale asi před rokem a půl se do ní pustil obzvlášť intenzivně. Nastudoval hodně knih a článků, divoce experimentoval, prohrabával se databázemi a nyní se chce jednak podělit o své zkušenosti a jednak poznat ještě více obchodů a jejich specifických podmínek a potřeb.

Proč je první termín levnější

Protože se seminář koná poprvé a lektor bude ještě trochu experimentovat a improvizovat. První termín doporučujeme zkušenějším účastníkům, kteří se chtějí aktivněji zapojit do debaty. Druhý termín už bude pečlivě odladěn podle zkušeností z prvního, a je tedy vhodný i pro méně zkušené účastníky.

Co byste si měli připravit

Ideálně si před seminářem připravte export z databáze objednávek za poslední rok až dva, nemáte-li příliš rozsáhlá data, pak i za delší období. Export by měl obsahovat id zákazníka, datum objednávky, její cenu a případně i jednotlivé položky zboží.

Na seminář si pak vezměte notebook s Excelem či jiným podobným nástrojem, kterým dokážete data objednávek analyzovat. V učebně je připojení k internetu, takže můžete využít i přístup ke vzdáleným datům.

Přihláška

Pevný termín tohoto školení není určen. Přihlaste se, prosím, a jakmile se sejde dost zájemců, budeme vás kontaktovat, abychom se dohodli na termínu, který vám bude vyhovovat. Můžete si též vyžádat privátní školení pro svou firmu či skupinu osob.

Chcete něco doplnit nebo se na něco zeptat?

A nakonec klikněte na tlačítko. Toť vše.


Do 24 hodin po odeslání formuláře obdržíte další instrukce e-mailem. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Děkujeme za vaši přízeň.