Analýzy

Víte, že je něco špatně, ale nevíte přesně co nebo proč. Nebo ani nevíte, zda je něco špatně, ale chtěli byste mít jistotu, že není. Nebo plánujete nový on-line projekt. Nebo se mnou jenom chcete začít dlouhodobě spolupracovat. Ve všech těchto případech je na místě začít analýzami.

Jaké analýzy vám mohou pomoci

Technická a strukturální analýza webu

Zkontroluji, zda je web technicky v pořádku, uspořádáním obsahu dává smysl uživatelům a je dobře uzpůsobený pro vyhledavače. Právě kvůli vyhledavačům si klienti tuto analýzu nejčastěji objednávají, protože je základním předpokladem pro další optimalizaci (SEO).

Analýze obvykle věnuji jeden pracovní den (8 hodin), což stojí 20 tis. Kč + DPH, ale záleží na rozsahu webu a dohodě s klientem.

Analýza klíčových slov

Klíčovka je moje nejoblíbenější analýza, protože se při ní vždy dozvím něco nového o lidech. A hodně se o svých zákaznících dozvíte i vy. Používá se pro návrh obsahu a informační architektury webu, optimalizaci pro vyhledavače, návrh obsahové strategie, komunikačního stylu nebo zaměření značky.

Cena záleží na počtu zpracovaných dotazů, kterých je někdy jen pár set a jindy až stovky tisíc. Záleží i na tom, jak si práci rozdělíme – mohu udělat všechno sám, nebo vás klíčovku naučím a většinu práce si pak s mou pomocí uděláte sami.

Audit webové či zákaznické analytiky

Prověřím, zda máte správně implementované a nastavené Google Analytics a doporučím vám případné úpravy. Pokud působíte v e-commerce, bude mě zajímat i nastavení vaší zákaznické analytiky. Získáte tím přesnější data pro další rozhodování.

Cena se pohybuje okolo deseti tis. Kč + DPH.

Analýza návštěvnosti a vyhledávání

Na základě dat z Google Analytics a Search Console vám ukážu, jak můžete zlepšit použitelnost a návštěvnost či obchodní výsledky svého webu. Součástí je osobní prezentace výsledků, při které se naučíte data o návštěvnosti správně interpretovat a dále samostatně využívat.

Revize copywritingu a komunikačního stylu

Přečtu si jednu či více stránek vašeho webu (ale třeba i e-maily a jiné texty) a okomentuji vám pasáže, které bych napsal lépe. Dozvíte se, proč je považuji za nevhodné a jaké změny navrhuji. Službu můžete použít ke zlepšení obchodní účinnosti vybraných stránek, ale zároveň se z ní sami naučíte psát další stránky lépe.

Obvyklá cena za jednu stránku je u několika prvních stránek okolo dvou až tří tisíc Kč a s počtem stránek se snižuje.

Analýzy na míru

Jestliže dost konkrétně víte, co se chcete dozvědět, vyžádejte si analýzu na míru. Nejčastěji pro klienty dělám např. analýzy:

  • příčin propadu webu ve vyhledavačích,
  • příležitostí ke zlepšení výsledků ve vyhledavačích,
  • nákupního chování zákazníků,
  • efektivity reklamních kampaní apod.

Jak analýzy probíhají a co dostanete

  1. Získám od vás vstupní data a podklady, buď pomocí dotazníku, nebo při osobní schůzce.
  2. Upřesníme si, co od analýzy očekáváte a jak bude vypadat výstup.
  3. Dohodneme se na rozsahu, termínu a ceně analýzy.
  4. Analýzu v dohodnutém termínu vypracuji. Obvykle to trvá několik dní až týdnů.
  5. Předám vám výsledky formou písemného či interaktivního reportu nebo osobní prezentací.

Jsou-li výsledkem analýzy data (seznamy, tabulky, grafy), předám vám je tak, aby se vám s nimi co nejsnáz pracovalo, nejčastěji jako interaktivní report v Google Data Studiu.